6 Ogo 2018

Kita rasa terbaik, tapi Allah masih pegang yang paling terbaik



Aku tak pernah cerita pasal kerja aku kan :D ok, aku nak cerita ni.

Kenapa dengan tajuk tu . it means a lot .

Pengalaman kerja dah hampir 3 tahun. Cukuplah aku main2 dalam kerja ni. Aku nak cari kerja tetap untuk masa depan.

Sepanjang 3 tahun ni, bermacam-macam jenis temuduga aku dah attend. Company yg besar, yg kecik, semua aku dah pergi.

Tapi, Allah masih belum bagi rezeki tu pd aku. Pernah satu temuduga tu, hanya aku dan seorang hamba allah ni. Kiranya aku bersaing dengan dia untuk dapatkan satu jawatan yg aku rasakan terbaik. Aku dah buat yang paling terbaik. Aku rasa fresh, aku tak debar mcm temuduga sebelum ni. Aku dah buat yang paling terbaik sampai aku rasa betul ke aku dapat buat yang terbaik ? Allah tetap belum izinkan.

Allah beri rezeki pada hamba allah tu. Diikutkan pengalaman dan ilmu, ternyata aku yang paling layak. Aku tak rasa down pun masa dia bagitau dia dapat job tu. Aku tau, Allah punya rancangan yang paling terbaik untuk aku.

Allah bagi aku belajar banyak perkara dari temuduga. Kesalahan-kesalahan lepas, aku tak akan ulang.

Ada orang cakap, temuduga banyak2 tapi tak dapat pun job tu, orang takkan pandang. TAKKKK ! orang tak tahu apa yang aku lalui. apa yang aku belajar melalui temuduga. banyak. sangat banyak.

Dan aku tahu, Allah masih pegang rezeki aku sampai lah pada masa yang tepat. Dia x bagi apa yang aku mahukan, tapi dia bagi apa yang aku perlukan.

The only person yang tahu jatuh bangun aku, ketawa nangis aku, stress aku, [nabihah]. Aku tak pernah share dengan orang lain kecuali dia. Sebab dia aku masih kuat. sebab nasihat2 dia, aku masih bersabar. thank you so much !

Dan aku masih ditempat yg sama berjalan dengan ketenangan sambil mencari hikmah-hikmah tersembunyi. Aku nantikan detik itu :)

Tiada ulasan: