29 Mei 2018

Misi penculikan



26 June 2012 - wish ramai2 dgn budak kelas lepas habis kelas. 
September 2013 - hmm dia yg start celebrate bday aku. time ni memang paling kwajaaa punye roomate !
26 June 2014 - Aku bagi dia buku sinergi hilal asyraf (sweet en), daim dengan popero. yg ni rasanya aku main tinggal je hadiah kat ruang tamu rumah dia. ehh tak. aku letak atas katil dan aku balik rumah. sebab time tu dia roomate aku.
23 June 2015 - Aku bagi dia coklat biasa, dgn famos amos, 2 tudung. Time ni aku pos ke kampung dia. Malu ye satu famili dia tengok . hmm x nak buat dah !
2 June 2016 - Aku bagi dia famos amos, handbag separa ori dan sbb ada less so dia mampu milik dan aku beli, dengan baju merah. Baju tu dia masih pakai sampai sekarang(senyum). beg tu lagi lah. since 2016 dia pakai, sampai awal 2018, kau bayangkan tahap selebetnya beg tu. paling terharu laa. this time aku campak je hadiah depan pintu bilik . bizi sgt kan meeting sana sini.amikkk kauu. Then celebrate kat taman tasik shalam, ade kek, ade durian, ada belon.
June 2017 - start tahun ni lah aku bagi dia hadiah maciam2. aku pun pening. kitorg stay hotel 5 star walaupun masing2 masa tu bizi gila, then bg belon, the main gift is kasut. Kasut tu lah antara hadiah paling termahal aku pernah bagi . aku pun x tau kenapa aku bg yg tu. rezeki die kut. rasa mcm tak puas, so weols lepak naik cruise putrajaya. 
Dan 2018......................inilah kisah dia.........................

Rasanya dalam banyak2 tahun nak celebrate bday, tahun ni kut paling mencabar. Haha. Makin berusia makin mencabar nampaknye ehh :P

Actually since May aku dah terstart bagi hadiah. Ter tau :P tak seprais pun lah. bagi gitu je. Gobox ! uhhoo lama gila nak ke sini tapi dah nak puasa hmm macam x dapat je . so satu haritu, saje je lah ajak. hihhi. hurey ! dah la tak ramai orang, syok je dating. ni kira penculikan 2.0 yg fes taim tu bile ek. tak ingat lah. so makan je lah . 

So secara rasminya , nak celebrate bday dia yg sebenarnya dengan seseorang. nak buat bulan june, mcm tak dpt sbb mesti dia dah x de kat sini. so nak tak nak kene buat awal. Fakta disini is, dah 3 tahun celebrate bday awal ! hahah ! ye, bulan 5. since 2016. 

Disebabkan ini adalah main celebration utk dia utk tahun ni, i'll do my best ! Mula2 ingat nak celebrate kat hotel 5 star(*tp macam x berbaloi) pikir punye pikir sampai lah terpikir nak celebrate kat hotel 1 star but still rasa x berbaloi :P last2 dah x de idea dah. rasanya dah april but still x de idea. 

Satu hari tu, dia ada cakap, lama tak lepak dengan seseorang ni, haritu jumpa tak dapat lepak lama pun . So..........bintang2 dah main2 kat kepala aku ! this is the main gift for her ! so aku set lah date dengan seseorang tu...dan seseorang yg lain lah. dan seseorang tu pun setuju laa . so aku excited sikit lah. alhamdulillah aku dapat happy kan dia. Banyak kali postponed weh untuk dapat kat masa semua free. Banyak sangat dugaan ujian dan halangan (eceh). hahah...ye, banyak kali pospon. aku rasa serabut dah. so satu hari tu aku decide , aku letak je tarikh sekian haribulan, then aku bgtau semua seseorang tu. aku bagitau sebelum seminggu hari kejadian.

Mula2 ingat nak celebrate satu tempat makan je. Tapi pikir punye pikir, kesian perut buka puasa dengan coklat. hekhek. so alternative lain is, buka tempat lain, celebrate tempat lain. we need riceee :P 

Aku anggap this is private party. untuk aku, dia, dan seseorang yg lain. aku emosi sikit kalau org lain join atau terjoin. i need privacy disebabkan seseorang tu. 
Aku tak stress sangat dgn dia ni. Walaupun payoh jugak nak culik dia, alhamdulillah berjaya jugak dengan pelbagai drama yg kami buat. 
Aku stress dengan seseorang ni yg mulanya setuju tapi pada hari kejadian, hilang entah ke mana. Aku tak paksa pun dia, aku tak kesah tiba2 dia nak cancel ke. ni terus hilang. harapan palsu sungguhh.
So nak taknak, rancangan penculikan kene diteruskan. sebab dah book ape semua. aku terbeli belon ada nama tu. haha. terbeli tau . tapi korang jgn beli. bazir je. baik pakai belon biasa, tulis pakai marker pen :P dia tak tau pun rancangan aku nak celebrate bday dia. dia ingat just nak buka puasa sama2 je. kemonnn kemonn aku kutt...mana cukup 1 event dalam 1 masa :P so just letak belon tu dalam kereta. dia masuk...muahaha tak reti nak baca kut tulisan tu . so nampak sikit lah senyuman iklas tu :D dia tahu kita nak berbuka kat gobox. so bila dia dah nampak belon tu , dia ingat weols nak celebrate bday kat gobox. sbb before this dah survey price celebrate kat sini and dia dah bagi hint suruh celebrate kat sini. Tapi aku x suke sgt event open2 kat tempat mcm ni. kamonn aku kutt. privacy is a must. so dah solat ape sume , makan pun dah nak habis, aku syak dia kechiwa sbb x de apa2 celebration pun. muahahaha. Misi penculikan seterusnye adalah ke molten coklat cafe. actually ada je branch dia yg dekat2 sini je. tapi aku tak nak sebab tempat2 lain tak nampak mewah mcm org kaya(tips org bajet: cari tempat mewah tapi murah dan jimat:P) dah sampai tempat kejadian, main masuk je cafe ni. dia pun x de reaksi pape sbb ok. aku bawak dia makan coklat pulak.
Bila dah duduk seat party baru lah dia terkejut sikitt. muehehehe....masing2 tanduk setan keluar. wiihuuuu ! kami berjaya culik budak kecik ni ! so just order simple and murah dish hmm lama juga eh nak menunggu. aku expect tak ramai orang sebab bulan puasa. hahaha... sorry sis. terramai orang pulak haritu. aku perati je waiter2 buat kerja. bila sorang waiter tu dah bukak pintu main switch lampu dia, aku dah get ready nak rakam the moment :)) 
Sepraisssssssssssss..................terkejut ayam ke sis . muehehehe...yang bestnye customer lain pun sporting sama2 nyanyi lagu. lagu dah habis , ada sorang chinese tu cakap, bill on her . hahaha . sebenarnye aku rasa tahap keseganan nya celebrate mcm ni. hahhaha... tak kesahlah. dah settle dh semua drama yg kitorg buat. waktu makan2 tu baru lah bukak rahsia drama2 kitorg....muehehe... tak expect ehh sis.......hihi.
Tapi disebabkan seseorang yg sangat penting untuk celebration kali ni x de, this is the pre-celebration insyaallah (26 may 2018) . there will be another misi penculikan after this insyaallah. 
Izinkan aku culik kau di masa-masa akan datang..... ? 
Aku rasa kitorang ada bakat jadi pelakon lah. Muka puas setelah pelbagai rintangan kitorg tempuh :P
comel kan baju weols dengan balloon tu



With regards,
kawan kau yg cantik.

Tiada ulasan: