2 Mac 2018

Vacation tanpa sengaja.

K.U.A.N.T.A.N




hihihihi....misi utama jalan-jalan cari makan ke kuantan tercapai ! main dish kat sini is mango ciskek dia. mula2 pada aku, eleh mango ciskek je kut.boleh je buat sendiri. tapi bila dah rasa, memang berbaloi. sedap sangat ! ada macam2 kek jenis lain yg sedap. sampai tak berani kata ada kek yang tak sedap. memang semua sedap !

Pastu kita pi Pantai Teluk Cempedak. bersih weh pantai dia . tak macam pantai yg sebelum ni aku pi. shoot2 sikit, then terus lepak dekat Loteng, dinner time !


air dia sedap ! berbaloi sikit ah.



Our second day cekpoint utk jalan2 cari makan kat sekilau bakery cafe.....time ni dah rasa debar sikit dah. sikit jeee...aku kan coool.hihi

sedap weh ! dia punya donut lembut gilaaaa....harga pun murah gilaaaa.....berbaloi.

Sebelum aku cerita main story aku, kita up satu gambar sebelum pulang ke gagang lah . so weols lunch kat nasi vanggeyyy... sedih jap sebab makanna aku mahal,muahaha



HERE WE GO !

IIUM Medical centre punya cerita.
 ye, buat orang yang demand kerja macam aku ni, sampai ke pelusuk akan aku cari hospital2 yang best. tak ramai tahu kewujudan hospital ni. gini kisahnya.


 Pukul 3 petang kut hari rabu, aku dapat call dari nombor yg mencurigakan. Aku just angkat je lah then dia cakap panggilan iv dari iium. aku mcm nak campak phone terus (k over). dalam hati, alhamdulilah....alhamdulillah..........so turn aku pada hari khamis 1/3/2018 pukul 8 pagi.

Aku dah takut dah sebab haritu hari bekerja. jauh pulak tu. tak tau nak bagi alasan apedah nak ponteng kerja. Memang tak fikir lama dah, aku memang kene ponteng kerja jugak. Benda yg aku nak selama ni depan mata. wajib grab peluang ni. Masalah nak ponteng kerja satu hal. masalah kat sana nanti pun bermasalah jugek.

Aku ada kawan keje kat sini so mcm tak risau sangat lah. plan nak stay rumah dia je. senang, kan !
hihi. contact kawan2 kuantan sana sini, hmm....pastu aku saja lah whatsapp kawan aku sorang ni, tak ni memang saje sbb time tu tade keje, so saje nak kacau dia je, "weh, jom jadi driver aku pi kuantan".
Subhanallah, Allah mudahkan urusan aku dengan adanya makhluk 3 orang seperti gambar2 di atas. 
Kami plan punya plan, few days sebelum interview session, dapat call lagi dari pihak iium, masa interview di tukar ke petang. sedih kejap.hahhaah....putus wayar2 fresh petang2. So weolls change lagi rancangan. 

Jadi.......... aku ambil keputusan yg sangat gila , aku tak kerja 2 hari.muahaha *jangan tiru perangai bagus aku ni. 

Kiranya vacation ni ibarat sambil menyelam kita minum air. Dah alang2 sampai kan, kita food hunting sekali.
Sebelum masuk ke dalam. masyaallah, kiri kanan sunyi sepi. hihihi tenang je. mcm bukan hospital je.
Aku datang awal, so dok lepak lu mana2 then jumpa la geng2 lain yg inteviu sama borak2 sikit, practice nak jadi fake depan interviewers nanti kan...

Aku tengah cuak if terjumpa geng2 ot yg lain, ye lah, makin ramai geng makin tipis peluang en. hihi. carik punya carik yg aku kenal sorang je ot. alhamdulillah, kenangan inteviu kat zakat selango jadi sekali lagi, bersaing berdua. haha. Aku orang yg terawal masuk.

First time masuk interview beramai-ramai. berlima. 4 orang fisio dan aku seorang ot. so im ready to be a perfect faker :P keputusannya, ada part yg aku tergagap tiba2 lost, blur.

First time ditanya tentang isu semasa. Tu memang soalan killer utk kitorg berlima. Hahaha.... ! memang muka masing2 cuak dapat soalan isu semasa. Aku walaupun jawab tak perfect, tapi dia cakap sipi2 jawapan nak tepat. alhamdulillah !

Disebabkan aku hanya seorang ot kat situ maka nama aku lah yg kerap di aim. kejap2 zati...what blablablabla yg lain mostly soalan umum.

Dan disebabkan aku sorang je ot, soalan yg dikemukakan sume pasal fisio maka aku pun jawab jugak sebab nak jadi fake sangat en kene lah active sket.hihihi. 

Ye, aku memang market diri aku ni padu gila. dan aku dah buat yg sehabis baik dari interview yang sebelum ni. Dan ini merupakan interview aku yang ke sepuluh sepanjang aku bekerja.

Paling tak tahan soalan apa yg aku akan target diri aku pada 5 tahun akan datang. jawapan aku tak boleh tahan . marketing over gila sampai diorang pun tergelak. yes, bila2 masa pun aku boleh tergelak sorang2 sebab teringat bende ni.

Overall, semuanya manis-manis belaka ! alhamdulillah, aku dapat interview kat tempat favourite aku, aku dapat buat yg terbaik, aku dapat puaskan hati aku. bersyukur sangat. If takde rezeki kat sini, surely aku tak kecewa sikit pun. sebab im done my best ! orang cakap , kalah bermaruah. Alhamdulillah...............................................

Lepas dah buat hal, mari lah kita pulang ke gagang semula.....................hmmmm

Tiada ulasan: