26 Mac 2017

Heyyy, Dubook2 berholidayyyyy !!!!



Aku plan, hmm bila eh ! mcm dah lama je . Yg aku tau, cuti sekolah bulan 3, i MUST go everywhere (boleh nampak level stress sampai perkataan MUST tu muncul) .
Tengok2 kalendar, hmm...mcm best je jemput budak2 palam nih.dorg pun mcm baru masuk mcm kurang busy je.ececece. busy sokmo ! haihhhh .
so plan pun mcm tunggang langgang mcm tak jadi je.mcm aku nak tido kat rumah seminggu je.

Susah tau cari sleep place ni(hodohnya ayat). Nak stay kl tapi x mampu hmmm...(*mampu tp mcm x best je KL) so selongkar area shah alam, ehhh, lawa lahhhh ! price boleh tahan gak sebenarnya . tp sebab lawa, kan..... utk kalini, aku x kan order online lagi . cukup lah dah kene few hotel sebelum ni. carik contact number, call tuan rumah (tapi time ni still x confirm lagi plan jadi ke tak.wkwkw.main book je :P) sekali tuan rumah cakap price rumah tu, terus terkejut beruk ! Dari perit nak telan air liur tengok price rumah tu sebelum ni, lepas call terus clear kerongkong ni. senyum terus ! Alhamdulillah.

Carik 1 lagi sleep place(again!) . Kat meru je. Aku banyak gak pikir, siap buat pros n cons, andaian komen2 diorang, sure ke aku nak bawak diorang stay sini ? Meru je kowt ! Lama aku pikir, lama jugak aku plan nak tidur sini, sebelum tahun 2017 kut. Kalau x harini, bila lagi dapat tido sini an? heheh . so just book. diorang suka ke tak suka ke, huhhhh ! Ok ! settle pasal rumah .

Our journeyyyy 3 Days & 2 Nights

Nak ponteng kerja haritu, mcm tak berbaloi . so kerja je lah . mmg dah bwk beg siap2 dari pagi. Plannya nak terus shoot ke hotel dari tempat kerja tapi...............sebab abg posmen ade hantar barang penting kan...kene balik rumah dulu baru check in homestay. how rushing i am . Sampai homestay, jumpa owner rumah. baik orang nya.
taddaaaaa....

Malam, weolls lepak...
 Tapak Urban Dining Street
And then.............................. rayau rayau kl, mcm dah penah jek . tidoooooooooooooo.
Pagi, weolls bermalas malasan kat rumah, sampai laaa tengahari. check out !
Sume salah tempat keje la ni bg aku pengalaman tido tempat2 cemni.hmm :P
i give 3 stars out of 5 . Daebak ! 
Bye Arte Subang West. Jumpa lagi ! Nama dah wowww tapi...belakang tesco je. sebelah aeon je.wkwkwkw. Nice place lah ! 


Next ! lunch kat Rakshee . Aku rasa ada org mengidam :P 
Next ! ke Dotty's ! Haritu datang take away je. today........weolls dpt lepak ! Utk yg minat bakeris ni, tempat ni recommended la. I belanja gamba sikit lah ! :D



amacam ? :D

Next ! Mangosix ! Dalam kehujanan lebat, weolls redah jugak . workkk ! bapak besarrrrr bangunan !
besar kan ? besar kan ?
 Dah alang2 sampai sini kan, beli terus lah air special dia tu. Mmg pure mangga betul lah. Those yg mmg suka mangga, mmg recommended lah ! syurga korang ni ! salah sorang ni ada penggemar mango. ce teka ce teka. Muka pun dah mcm mango aku tengok ! wkwkw lepak2 sambil tunggu hujan benti, weolls balik rumah kedua !
Part ni lah yg aku debor sikit nih.siyes, gua debar. diorang tak tau pun nak stay mana.wkwkw...aku ckp stay rumah aku je.wwkkwkw ! ada orang x sudi bermalam kat rumah kita.....(mulut senget sikit).
HERE WE GO !



Sejuk perut mak bila diorang suka . yipppppeeeeeeeeeeeeeee..................................
Plan asal sume kelaut . cissss . Nak tau apa lagi yg cun kat tempat ni ? meh i lanje gambar.




Owner pulak baik tak ingat . What surprising me ???????????? Tau tak ni rumah siapa ??????? OMG......terkezut bila dapat tau . Konon nak balik pagi lah kan.....sape tah nak balik pagi ahad. sampai palam malam jugak . wkwkwkw Hope u guyz enjoy yg x seberapa ni <3 stress dah hilang dah. Thank you :D Paling happy menang happy family lah kan . dapat saiko anak2 itik sume ni*muka belagak sikit.

Sampai rumah, mmg betul2 tak berdaya dah lepas hantar dorg balik palam. mmg decide nak terus balik rumah,x dan nak lepak palam pulak. sampai rumah.................................................................
badan mmg dah rasa something dah. masuk bilik air, bukak air, nak mandi, what happen to myself :(
badan menggigil kene air sejuk(*mcm x pernah kene je sepanjang hidup). even pasang air panas yg dah panas tu pun still menggigil lagi . AKU RASA AKU DEMAM . tapi mcm aku x patut demam sebab baru kene suntik. lepas mandi itu ini, mmg x larat dah nak tengok2 gambar diorang send. download pun x lagi. terus pakai baju tebal2, pakai sarung tangan, pakai stokin tebal, terus tido(*sakit kepala sikit). -umi suruh makan ubat demam senanye.tapi aku malas.wkwkwkw-

Keesokan harinya. Hari aku rest atas katil pagi sampai pagi esoknya. Mmg x berdaya nak bangun, mcm nak muntah pun ada.dgn pening nya.makan x selera. demam kebah dah.cuma letih je kowt. slow2 download gambar n tengok balik sume gamba2 .

Rabu dah sihat.alhamdulillah. shopping persiapan dengan umi :))


*GUYZ, AKU ADA PLAN SETERUSNYA NI. HANGPA SUDI TAK ? JUMAAT SABTU JE.~

Tiada ulasan: