2 Jan 2018

nEW Year . New AGe.

SIAPAKAH 3 JEJAKA INI.....
jeng jeng jeng..............
 2017 , celebrate New Year dekat dataran shah alam. Time tu dtg sbb pian kut . hihihi. ye lah kot. Pergi ofkos lah dgn B. 
 2018,sebab B dah jauh , memang tak plan lah kemana - mana dan aku pun sejenis malas tahap kura2 nak keluar sejak2 B x ada, memang tak lah nak celebrate new year apa semua. 
 B mintak izin nak datang rumah and stay semalaman. OMG ! terus prepare red carpet utk B. Malam tahun baru weh ! Mcm biasa lah, aku(A) bila dgn B, komfem buat kerja gila punya.

Petang tu B sampai selangor, terus pick up B bawak balik rumah. Eh, tak. bawak pergi pasar dulu. Pawww B makanan banyak2. Macam biasa lah, aku ni kaki kikis sikit. Then balik rumah tenang2 kan diri.
(Sebab dia seorang B . Aku memang akan automatiknya tolong/bantu/help/reducekan masalah dia semampu aku. Sebab dia seorang B, aku jenis tak fikir lama dah nak buat apa2. kadang2 x payah fikir, terus buat je.hahaha. *sometime menyesal sbb x fikir dulu.muehehe . Kalau dia C ke D ke Q ke W ke R ke S ke, aku memang automatik akan fikir dalam2 semasaknya. Sanggup terjun bangunan utk B tu, hmm...tak sure lagi mampu ke tak :P)

Kat rumah, makan2 (dinner) , borak2 dgn family cerita itu ini, dah pukul 9pm. Then siap2 utk celebrate new year(*kononnya). 
 AKU RINDU :

Dah lama x dgr B cerita, x dgr dia membebel. Aku rindu semua tu. Allah pinjamkan masa utk dgr B bercerita. 

Aku ni kadang-kadang pelik sikit . senang sangat rasa tak sedap hati dekat B. Mcm dapat rasa waktu2 B tengah susah. Entah, Allah yg bagi rasa ni yang pasti. org ckp, "cubit peha kanan, peha kiri terasa". betul lah kut.
Since 2012 weh rapat, kira tak pernah berpisah jauh & sangat lama mcm ni. susah senang aku dengan dia, airmata aku pun aku bagi kat dia. Bila Allah bagi perpisahan ni, sangat terasa. 

After 2 months, Allah temukan balik A & B walaupun sekejap. Dia tahu aku perlukan B saat2 genting gini #chehhh. Serius, perancangan Allah tu tanpa kita duga. Benda yg aku anggap impossible sebelum ni, turn to possible :) Allah memang sweet ! 


Walaupun tengahari tu aku dah start sakit kepala sebab pagi2 dah buat exercise kat taman botani negara sampai la ke tengahari, sebab da lama x exercise la, oxygen mcm sangkut2 sikit. hahaha...tu yg buat sakit kepala tu. Then, B pulak cakap nak dtg rumah, aku tahan je sakit tu. Aku tak rehat pun sampai la jumpa B dan sampai la ke malam hari, tiba2 sakit kepala tu hilang. dengan sendiri.
Semoga bertambah iman, dilancarkan kehidupan dunia akhirat, dilimpahkan rezeki yg berkat, dikurniakan ilmu yg bermanfaat, diberikan kesihatan yang baik (*doakan utk 2 orang atas ni).












Tiada ulasan: