11 Feb 2017

Mencuba atau takde kerja ?



BOTH ! muahahahahaha.....

Untuk setakat ini, aku ada 7 pengalaman interview sebagai seorang jurupulih . 2 Pengalaman tempat bekerja . muehehehe....untuk kali kedua pekerjaan ni, cukup lah untuk centre . banyak melambak berderet centre ot kat pelusuk malaysia ni . ot yg demand je kata ot takde job kat malaysia*aku lettew.mihmihmih

My aim now is , i want hospital ! don wan to stay hospital but i wanna work thereeeee . Aku dah redha bau ward dah *seorang zati paling tak suka masuk ward sebab mcm2 bau ada. but now i'm okayyy.... so i'm trying hospital . no centre anymore . Meh aku cite sikit pengalaman aku kat setiap tempat interview aku .

1. Kg Melayu Subang (x ingat nama centre ni) femes ni tempat ni. team degree ot boleh buat reunion kat sini (mostly deg ot uitm) . Ni lah satu2 nya tempat yg terima aku yg kerdil x tau abc dulu. Dia sanggup terima aku bekerja yg tak ada pengalaman langsung ni . Tapi aku tolak *sebab alasan aku yg tersendiri.

2. joincare rehab
aku memilih utk keje sini lepas aku kecewa teruk dengan sesuatu. kat sini lah aku jumpa patient adult dan peads yg pertama . sampai melecur tgn org tu aku buat*aku kan hebat !

3. nasam
pertama kali aku diinterview oleh 2 orang interviewer . dan paling teruk interview aku pernah hadap sepanjang 7 kali interview . dia boleh tanya which part of brain yg involve ape tah. lagi banyak lagi lah soalan2 yg mencabar knowledge aku.

4. nasom
debar jugak yg ni. tak mengharap sebenarnya tapi, ehh!dia call . pergi je lah .

5.kpj shah alam
second interview yg aku kene teruk. keluar bilik interview, aku dah boleh agak yg aku mmg x kan dapat :P

6. lembaga zakat
calon ot uitm ramai kat sini sebenanye. mmg aku dah cuak dah dan mmg aku rasa aku x kan dpt.sebab lawan dgn bdk degree kot. tp x pe, aku pergi utk mencuba dan pengalaman. so aku bersaing dgn abam deg uitm je. dah mula rasa lega sikit dah sebab bersaing berdua je .
fes taim ni masuk2 interview kene baca quran :D keluar je intebiu, aku agak, dia ada kelebihan dia, aku ada kelebihan aku. rezeki je yg tentukan . so bkn rezeki aku.....lagipun dia dah kenal patient2 kat sana, so senang lah kot org sana nak mengajor ape sume. *kut lah

7. kpj tawakal
yg ni was was sikit. aku x boleh nak answer aku boleh dapat keje sini ke tak.wkwkwkw.... aku menunggu sini sebenanye . tapi, hmm x de rezeki. tak pelah .


Setiap dari interview, aku dapat detect kesalahan-kesalahan yg aku buat masa di interview. so, next time, aku x kan buat lagi .

ouh, ada lagi yg aku sangat2 kecewa pasal interview nie.


ada satu hospital ni, hosp besar tau . so mmg aku focus dan berharap kat hosp ni . kau tahu apa jadi ?
tiba2 org yg aku kenal(agak close jugak lah) dah keje situ dah. kau x rasa..........nak bakar hosp tu ke ?
aku bkn x puas hati kat kwn aku tu. tapi aku x puas hati pd sistem hospital tu. kenapa diorang x bagi aku peluang interview ? nak kata nak cari rumah yg dekat dgn spital, kwn aku tu lagi la jauh dari aku. tapi kwn aku tu mmg pernah praktikal situ dulu . so , hmmm...aku dah tau la sebab ape kan. tapi memang.........sampai sekarang aku  x boleh baca any post dari kwn aku tu(walaupun aku x marah pun dia) .

dan lagi satu kekecewaan is.........
aku terlepas baca email(emel x masuk inbox) . aku tau pun sebab akak senior bagitau dia nampak nama aku tapi tak nampak batang hidung aku dtg interview . mmg bad day betul aku haritu . aku sanggup benti tepi jalan lepas balik kerja sebab nak cek emel. selongkar punya selongkar, mmg ada emel tu . time tu jugak deras aku menangis . ini tempat impian aku sebenanye, sebab tu aku menangis .

Allah belum bagi rezeki yg aku nak kat aku lagi . takpe, aku tunggu dgn penuh sabar walaupun kadang2 aku selalu je aku emosi dgn keadaan sekarang . selalu je aku ngadu kat kwn pengadu aku . wkwkwkw...

hosp MSU tak de Ot. hmm sedih lah .


3 ulasan:

Mrs berkata...

tabik lah you babe! beranii mencubaa! lpas ni entry prsediaan cara2 soaln2 jwpn2
utk iv plak ehh ;)

kappooww berkata...

salam. akak...boleh email saya tak? saya nak tanya ssuatu. saya tktau nak contact akak mcmmana

ZATI HANANI berkata...

cry smile, boleh cek emel